مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-14اقتصادي

توسعه کشت گندم با روش جدید در اراضی شور خُنج 


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با توجه به شرایط آب و خاک، تغییر اقلیم و کاهش بارندگی تغییر الگوی کشت مکانیزه گندم از روش flat یا خطی کار به روش مکانیزه کف کار، - از سال قبل در دستور کار این مدیریت قرار گرفت و امسال توسعه داده شد.

علی علیپور سه شنبه 23 آذر با بیان اینکه برای کاهش میزان شوری در اراضی شهرستان خُنج و با توجه به تجمع املاح در نقاط مرتفع، کشت به روش کف کار می تواند نقش بسزایی داشته باشد، به خبرنگاران گفت: امسال 4 دستگاه کف کار مخصوص اراضی شور با استفاده از تسهیلات کم بهره و خط اعتباری مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به نقل از جهادکشاورزی خنج، علیپور با اشاره به مزایای استفاده از این روش در کاهش مصرف آب، بذر و زمان، بیان کرد: افزایش بهره وری آب، کاهش عملیات خاکورزی و تهیه بستر، کاهش میزان علف های هرز و .

از دیگر مزایای این روش بوده که در افزایش تولید در واحد سطح موثر است.

علیپور گفت: سال گذشته 450 هکتار از مزارع این شهرستان با استفاده از کف کار کشت شد و انتظار داریم امسال با افزایش 35 درصدی قریب به 750 هکتار از اراضی این شهرستان به روش کف کار کشت شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سطح وسیعی از اراضی و منابع آبی این شهرستان شور بوده و ترویج کشت با دستگاه کف کار نقش مهمی در عملکرد محصول شتوی شهرستان دارد، ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت گندم با روش جدید در اراضی شور خُنج 

توسعه کشت گندم با روش جدید در اراضی شور خُنج